13.08.2016
Basına ve Kamuoyuna
Siyasi İktidar Haydarpaşa’yı Ranta Çevirme Hevesinden Vazgeçmiyor!
Yıllardan beri Haydarpaşa Garı ve çevresini, ranta çevirmek için her türlü yolu deneyen siyasi iktidar, Sendikamızın ve Haydarpaşa Dayanışmasının yürüttüğü mücadele sonucunda başarılı olamayınca şimdi de Özelleştirme İdaresi Başkanlığını devreye soktu.
2006 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesinin kentsel dönüşüm ve buna uygun imar planı hazırlama yetkisini almasıyla başlayan süreç pek çok evrelerden geçtikten sonra, 2013 yılında İBB Meclisinde kabul edilen ve Haydarpaşa Gar, Kadıköy Meydanı ve çevresini sermayenin kullanımına açan plan, 2015 yılı Ağustos ayında da şehircilik esaslarına, planlama esaslarına ve kamu yararına uygun olmadığı gerekçesiyle İstanbul 5. İdare Mahkemesi tarafından iptal edilmiştir.
Bu gelişme üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi Haydarpaşa Gar, Kadıköy Meydanı ve Çevresi Koruma Amaçlı Nazım İmar Planının revize edilmesine karar vermiştir.
Bu mahkeme kararına bütün tarafların uyması ve bu karara göre gerekli düzenlemeleri yapması gerekmektedir.
Ancak 15 Temmuz ve sonrası yaşanan siyasi gelişmeleri fırsata çevirmek isteyenler sanki bu kararlar yokmuş gibi davranmak istemektedirler.
Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, 9 Ağustos 2016 tarihinde Kadıköy Belediyesi’ne gönderdiği yazıda “Haydarpaşa Liman ve Geri Sahası’nın özelleştirme kapsam ve programına alınmasına yönelik yapılan çalışmalar” için bilgi talebinde bulunması İBB’nin gerçekleştiremediği dönüşüm/satış işleminin ÖİB aracılığı ile yapılacağının bir işaret fişeğidir.
Başbakan Binali Yıldırım’ın “Hızlı tren Ankara’dan geliyor Pendik’te duruyor. Pendik ve Ayrılıkçeşme-Haydarpaşa arasında banliyö hattı ile hızlı tren beraber çalışacak” açıklamasını boşa çıkartan bu gelişme ulaştırma politikalarının bir gereği olmayıp darbe kalkışması sonrası zora giren ekonomik çıkmaza can suyu vermenin bir çabasıdır.
İmar planı değişiklikleri, olimpiyat adaylığı ve Haytarpaşa Gar binasından yaşanan yangın sonucu yapılan restorasyon projesi ile Haydarpaşa Gar ve çevresinde gerçekleştirilemeyen ticari işlev dönüşümü OHAL sürecinde Özelleştirme İdaresi Başkanlığı sahaya sürülerek gerçekleştirilmek istenmektedir.
Haydarpaşa ve Sirkeci Garları Demiryolu ulaşım sisteminde İstanbul’un merkez Garlarıdır. Bu Garların işlevini görecek başka Gar olmadığı gibi yeni Gar inşa edilecek bir alanda bulunmamaktadır. Haydarpaşa ve Sirkeci Garları olmadan ulusal ve uluslararası tren işletmeciliğinin yapılabilmesi mümkün değildir.
ÖİB’ye buradan sesleniyoruz: Birleşik Taşımacılık Sendikası olarak 2004 yılından beri verdiğimiz haklı ve meşru mücadelemizle, 238 haftadır Pazar günleri 13.00-14.00 saatleri arasında devam eden eylemlerimizle Haydarpaşa Gar ve Liman sahasında gerçekleştirilmek istenen dönüşüme izin vermedik. Bundan sonrada vermeyeceğiz.
BTS – HAYDARPAŞA DAYANIŞMASI