Sendikamızın tarafından bir süredir üzerinde çalışılmakta olduğumuz “TCDD Vekâlet Görevliler Tarafından Yönetiliyor”başlıklı raporu açıklandı;
Asli ve sürekli kamu hizmetlerinin geçici olarak yerine getirilmesi şeklinde tanımlanabilen vekâlet görevlendirme
TCDD yönetimi tarafından sürekli olarak kullanılan bir müesseseye dönüştürülmüştür.
10 yıldan beri vekâleten görev yapan personelinde bulunduğu TCDD’de, boş bulunan kadrolar için “TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Bağlı Ortaklıkları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmenliği” gereğince yapılması gereken sınavlar yapılmamaktadır.
TCDD yönetimi bir yandan “yönetmenliği arkadan dolanmak suretiyle” kendine yakın kişileri önce yönetmenliğe tabi görevlere atayıp, orada kısa bir süre çalıştırılmalarını sağladıktan sonra boş olan kadrolara atamalarını yaparken, diğer yandan boş kadrolara asilde aranan koşulları taşımayan yandaşlarını görevlendirilebilmektedir.
TCDD Genel Müdürlüğü merkez teşkilatında önemli bir yere sahip olan Şube Müdürlüğü unvanında 197 kişi bulunması gerekirken bu sayının %32’sine tekabül eden 63 kadro vekâletle yürütülmekte 7 kadro ise boş bulunmaktadır.
Tren trafiği ile ilgili olarak kurumun kendi yaptığı norm kadro çalışmasında 21 Servis Müdür Yardımcısı olmasına karşı sadece 2 asil Servis Müdür Yardımcısı bulunmaktadır. Bulunması gereken kadronun %38’sına tekabül eden 8 kadro vekâletle yürütülmekte olup, % 43’üne tekabül eden 9 kadroda boştur.
Tren trafiği ilgili personel ile Gar ve İstasyonların denetimini yapan ve demiryolları için önem arz eden Bölge Kontrolörlüğünde de durum farklı değildir. 31 Bölge Kontrolörlüğü kadrosunun %42’sine tekabül eden 13 kadro vekâletle yürütülürken, 1 kadro da boş bulunmaktadır.
Teftiş Kurulu Başkanlığı dışında bölge düzeyinde görev yapan kendi dallarında uzmanlaşmış olan Kontrolörlerin durumu da benzer bir nitelik göstermektedir.
Demiryolu bakım, onarım işleriyle ilgili Yol Kontrolörü/ Başkontrolörü mevcut sayısı 12 iken, 11 kişi vekâleten görev yapmaktadır.
Sık sık kazalarla gündeme gelen Kuruluşumuzda çeken ve çekilen araçlar ve makinist personelin denetimi ile ilgili Cer Kontrolörü/Başkontrolörü sayısı norm kadro çalışmasına göre 30 olması gerekirken sadece 7 asil Cer Kontrolörü/Başkontrolörü olup, bulunması gereken kadronun %37’sına tekabül eden 11 kadro vekâleten yürütülürken %40’sına tekabül eden 12 kadro ise boş bulunmaktadır.
TCDD’nin konvansiyonel hatları ihmal ederek öne çıkardığı Yüksek Hızlı Tren’de de durum farklı değildir. Yüksek Hızlı Tren Yol, Cer ve Emniyet ve Güvenlik Müdürlükleri vekâleten yürütülmektedir.
TCDD Bölge Müdürlüklerinin durumunu İstanbul(Haydarpaşa) Merkezli 1. Bölge Müdürlüğünü inceleyerek görecek olursak durumun vahameti daha açık olarak görülebilecektir:
1. Bölge Müdürlüğü, Personel, Sağlık, Yük(Hareket), Yol, Eğitim Servis Müdürlükleri, toplam 15 Servis Müdür Yardımcılığı ve Haydarpaşa Gar Müdürlüğü vekâletle yürütülmektedir.
Sendikamız tarafından hazırlanan ve ekte sunulan “TCDD Vekâlet Görevliler Tarafından Yönetiliyor” raporu bu gerçeği bütün çıplaklığı ile ortaya koymaktadır.
“TCDD Vekalet Görevliler Tarafından Yönetiliyor” Raporumuzu Okumak İçin Tıklayınız!