Bugün Demiryollarımızın Kuruluşunun 167. yıldönümü.
Ülkemiz topraklarında 167 önce başlayan demiryolu serüveni, bu uzun süre içinde tüm imkansızlıklara rağmen büyük bir yol almış ve ülkenin dört bir yanı demir ağlarla örülmüştür.
Tarihsel süreç içerisinde inişli çıkışlı bir yol izleyen demiryolu taşımacılığı bugün toplam taşımacılık içindeki payın her geçen gün düştüğünü, son 20 yıllık dönemde ise neredeyse sadece yüksek hızlı tren alanında yapılan yatırımlarla demiryollarında büyük atılımlar yapıldığı anlatıladursun toplam taşımacılığın azaldığını görmekteyiz.
Demiryollarını geliştirmek ve büyütmek adına siyasi iktidarlar tarafından Uluslararası Para Fonu (IMF), Dünya Bankası (DB) ve Avrupa Birliği (AB) ile birlikte uygulanan neoliberal politikalar sonucunda bugün demiryollarının kamusal bir hizmet olmaktan çıkarıldığı, sermayeyi zenginleştirecek yeni bir alan olarak görüldüğüne tanıklık etmekteyiz.
Pek çok kurumunun kapatıldığı, devredildiği, satıldığı ve yanlış politikalar nedeniyle zarar eden bir hale düşürülen demiryolları, bugün azalan personel sayısına, uygulanan yanlış personel politikasına, yolcu trenlerinin seferlerine pek çok hatta son verilmiş olmasına, siyasi yakınlık üzerinden yapılan atamalarla demiryolu kültürünün zedelenmesine ve beraberindeki pek çok olumsuzluklara rağmen büyük fedakârlıkla hizmet verilmektedir.
Demiryollarının bugününü ve geleceğini belirleyen konularda sendika, meslek odaları, üniversiteler ve bilim insanlarının görüşlerinin alındığı, ulaştırmanın kamusal, ulaşılabilir ve güvenilir bir hizmet olarak verilmesine yönelik politikaların oluşturulması demiryollarının geleceğini belirleyecek ana unsurdur.
Bu anlamlı günde tüm demiryolcuları ve yurttaşlarımızı demiryollarına sahip çıkmak gerektiğini, demiryollarımızın tasfiyesini ve sermayeye teslim edilmesini amaçlayan uygulamalarına karşı birlikte adım atmanın önemini bir kez daha belirtiriz.
Merkez Yürütme Kurulu