Sendikamız ve TMMOB Adana İKK’dan açıklama; “Adana Havalimanı Kapatılamaz, Ranta Kurban Edilemez.”
Sendikamızın çağrısıyla Adana Havalimanı önünde bir araya gelen Emek ve Meslek Örgütleri ile Siyasi Partilerin temsilcileri tarafından Adana Havalimanının kapatılmaması çağrısıyla basın açıklaması gerçekleştirildi.
Sendikamız Merkez Yürütme Kurulu üyelerinde Nazım SARSILMAZ ile Turan ERDOĞAN ile Adana Şube Yürütme Kurulu üyelerimiz ile üye ve temsilcilerimizin katıldığı basın açıklamasında; altyapısı ve onca tesisleri ile Adana Şakirpaşa havalimanının yolcu ve kargo hizmeti dahil her türlü uçuş faaliyetlerini sürdürerek Adana başta olmak üzere bölge halkına hizmet vermeye devam etmesi, ranta kurban edilmemesi çağrısında bulunuldu.
Sendikamız Genel Başkanı Tonguç ÖZKAN ve TMMOB Adana İKK Sekreteri Kerem ŞAHIN tarafından okunan basın açıklamalarının ardından eyleme destek vermek üzere katılım gösteren CHP Adana Milletvekilleri Ayhan BARUT, Müzeyyen ŞEVKİN ve Orhan SÜMER yaptıkları açıklamalarla tepkilerini dile getirdiler.
TMMOB Adana İKK adına konuşma yapan Kerem ŞAHIN; Uzun yıllardır devam eden ve kamuya verdiği zarar neredeyse telafi edilemez noktalara gelen yap-işlet-devret proje modeli, iktidar tarafından ısrarla sürdürülmektedir. Hasta ve yolcu garantili projelerle, kamunun sırtındaki yük artık taşınamaz bir hale gelmiştir. İktidar bir yandan “Kamunun cebinden bir kuruş çıkmadan yapılacağı ve hizmet vereceği” iddia edilen hastaneler, köprüler ve havalimanları için ihaleler düzenlerken, diğer taraftan garanti yolcu ve hasta bedellerini özel şirketlere ödeyebilmek için halkın vergi yükünü daha da arttırmaktadır. Bu modelin kimin yararına olduğu tartışmalıdır ancak kamu yararına olmadığı apaçık ortadadır.
Basın açıklaması metni aşağıdadır.
07.08.2024
Basına ve Kamuoyuna
ADANA HAVALIMANI RANT UĞRUNA KAPATILAMAZ!
Ülkemizin en köklü ve stratejik havalimanlarından olan ve 1937 yılından bu yana Adana ve çevre illerine hizmet veren Adana Şakirpaşa Havalimanı ne acı ki 10 Ağustos tarihinden itibaren tarifeli uçuşlara kapatılıyor.
Kapatılma gerekçesi ise yap işlet devret modeliyle inşa edilen ve yolcu garantili olarak çalıştırılacak olan Çukurova Havalimanının aynı tarihte açılacak olması.
Adana’da yaşayan 3 milyon yurttaşımızla birlikte, Osmaniye, Kahramanmaraş Hatay ve Niğde İllerini de dahil ettiğimizde yaklaşık 5 milyon yurttaşımız mevcut havalimanından yani Adana Şakirpaşa Havalimanından faydalanmaktadırlar.
Yeni açılacak Çukurova Havalimanı Adana’ya 40 km mesafede olup Mersin’e ise 45 km mesafededir. Bu da Adana’dan bir yolcunun Çukurova Havaalanına gidebilmesi için fazladan 1 saat; Osmaniye ve diğer şehirler içinse fazladan 2 saat yol gitmeleri anlamına gelmektedir. Ayrıca Çukurova Havalimanına gidebilmek için şehir içi ulaşım ve raylı sistem araçları olmadığından vatandaşların birçoğu ya uçağı kullanmaktan vazgeçecek ya da havaalanına gidiş dahil çok pahalıya uçak hizmetinden faydalanmış olacaklardır.
Ülkemizin değişik bölgelerinde 400 bin-600 bin insanın faydalanacağı şekilde yeni havalimanları açılırken, Mersinle birlikte yaklaşık 10 milyon yurttaşımızın yaşadığı bu bölgede yeni yapılan Çukurova Havalimanı ile birlikte Adana Şakirpaşa Havalimanının da yeterli kapasite ile çalışmaya devam etmesi hem ekonomik hem de vatandaşların bu hizmetlere erişimi açısından çok daha faydalı olacağı aşikardır.
Yine geçtiğimiz yıl yaşanan ve 11 ilimizde büyük yıkıma ve can kaybına neden olan 6 şubat depremlerinde gerek yurt içinden gerekse yurtdışından gönderilen yardım malzemelerinin ve arama kurtarma ekiplerinin deprem bölgesine transferleri sadece Adana Şakirpaşa Havalimanından sağlanabilmiştir. Bu da Şakirpaşa Havalimanının stratejik ve lojistik anlamda ne kadar önemli bir havalimanı olduğunu açıkça göstermektedir.
Diğer yandan Ülkemizdeki havalimanlarının inşaa edilmesi veya onarılması gibi işlerde yapılan harcamaların çok büyük bir bölümü ve yine burada çalışacak olan DHMİ Genel Müdürlüğü çalışanlarının maaşları, ülkemizin de içinde bulunduğu Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı yani Eurocontrol Teşkilatı tarafından ödenmektedir.
Böyle bir gerçeklik ortadayken yani Avrupa’dan gelecek para ile havalimanı inşaa edip ve burada çalışacak devlet memurlarının da ömür boyu maaşları ödenecekken, bu işi bir müteahhite ihale edip onun ömür boyu hazineden ve yolcular üzerinden para kazanmasını sağlamak gerek kamu yararı gerekse ülke çıkarları açısından kabul edilemez bir uygulamadır.
Yıllardır geçiş garantili köprüler, hasta garantili hastaneler, yolcu garantili gar ve havalimanlarıyla halkın paralarının bir avuç sermayeye nasıl aktarıldığına ve hazinenin nasıl boşaltıldığına şahit olduk. Aynı şekilde 10 Ağustosta açılacak olan Çukurova Havalimanı da yap islet devret projesi kapsamında yapılmış olan ve yolcu garantili olarak hizmet verecek havalimanlarındandır. Bu nedenledir ki Çukurova Havalimanını işletecek şirket tarafından Adana Şakirpaşa Havalimanının kapatılması istenmektedir.
Gerek Sayın Cumhurbaşkanının seçim döneminde Adana halkına vermiş olduğu söz gerekse Sayın Ulaştırma Bakanının yapmış olduğu son açıklamalar Adana Şakirpaşa havalimanının kapatılmayacağı yönündeydi. Buradan Sayın Cumhurbaşkanına ve Sayın Ulaştırma Bakanına bir kez daha çağrıda bulunmak istiyoruz; hem Adana halkına vermiş olduğunuz sözleri yerine getirmek hem de çevre il ve ilçeler dahil 5 milyona yakın insanımızı mağdur etmemek adına ülkemizin en köklü, en güvenli ve stratejik, uluslararası nitelikteki havaalanı olan Adana Şakirpaşa Havalimanı kapatılmasın.
Bunca yıllık havaalanı; altyapısı ve onca tesisleri ile bir tek müteahhiti zengin etmek adına ranta kurban edilmesin. Adana Şakirpaşa Havalimanı yolcu ve kargo hizmeti dahil her türlü uçuş faaliyetlerini sürdürerek Adana başta olmak üzere bölge halkına hizmet vermeye devam etmelidir.