DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım’ın 04/07/2015 tarihinde İstanbul Florya tesislerinde gazetecilere yönelik düzenlenmiş olan iftar yemeğinde yapmış olduğu açıklamalar, özellikle hava trafik çalışanları tarafından üzüntü ve hayal kırıklığı ile karşılanmış bulunmaktadır.
Medya ve sosyal medya mecralarına da yansımış olan şirket raporları ile birleşince çalışan raporlarında yer alan sıkıntılara yönelik bu yaklaşım tüm havacılık sektörü adına kaygı verici bir hal almıştır.
Günlük 1400 trafiğe yaklaşan İstanbul Atatürk ve günlük 600 trafiğe ulaşan Sabiha Gökçen Havalimanları trafiği düşünülünce toplam eleman sayısı olarak değil açılabilen sektör ve hizmet verebilen deneyimli ve board başı (aktif) çalışan kontrolör sayısını personel sayısı hesaplamasında temel almak gerekmektedir. Smart projesinde öngörülen yedi yaklaşma sektörü aynı anda açılamamakta, bir çok sektör asistan kontrolör olmadan çalışmak zorunda kalmakta ve Smart projesinde planlananın aksine yol kontrol hizmeti de İstanbul tarafından yürütülmektedir. Söz konusu sayısal hesap operasyonda bulunan aktif kontrolör sayısını yansıtmamaktadır. Atatürk Havalimanında operasyonel olarak görev alan dört ekipte kule ve yaklaşma dahil hava trafik kontrolör sayısı maximum 160’dır. Bunun dışında aritmetik olarak yapılan toplama işlemleri sorunların çözümünden fazla, sorunların perdelenmesi anlamına gelebilmektedir. İstanbul hava trafiğinin en yakıcı ve en temel sorunu haline gelen ve gittikçe sistematik ve yapısal bir hal almakta olan eleman eksikliği problemi hakkında Genel Müdürümüzün yapmış olduğu açıklama talihsiz bir açıklamadır.
Kendilerinin çalışan temsilcileri ile de bir araya gelmesi, iletişimsizlikten doğduğunu düşünmek istediğimiz bu tarz yanlış bilgilendirmelerin önüne geçecektir. Aksi takdirde bu tarz bir yaklaşım yoğun trafik üstesinden gelebilmek için tüm gücü ile özveri ile çalışmakta olan hava trafik çalışanlarının moral motivasyonunu olumsuz etkilemekte ve tükenmişlik sendromunu kronikleştirmektedir.
Uçuş emniyetinin temel alınması gerektiği bir sektörde sorunların doğru değerlendirilmesi doğru çözümlerin üretilmesi açısından geçerli olan tek bilimsel yaklaşımdır.
Önce Uçuş emniyeti … Daha azına razı olamayız!