Bilindiği üzere ek ödeme ve ücretlerde yaşanan adaletsizliklerin giderilmesi için Sendikamız tarafından Yüksek Planlama Kurulunun Sekretarya görevini yürüten Devlet Planlama Teşkilatı ile daha önce 2 görüşme yapılmış, bu görüşmelerin sonuçları TCDD yetkililerine aktarılmıştır. Ardında TCDD Genel Müdürlüğünde tüm Sendikaların katılımıyla bir toplantı yapılmış, bu toplantı sonucu TCDD Genel Müdürlüğü 2 Şubat 2011 tarihinde yazı ile gerekli iyileştirmelerinin yapılması için Ulaştırma Bakanlığından talepte bulunmuştu.
Bugün -17 Şubat 2011 Perşembe- Devlet Planlama Teşkilatının davetiyle saat 14:00’da ilgili kurumlar olan Hazine Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Planlama Teşkilatı ile KİT’lerde örgütlü sendikaların ( BTS, HABER-SEN, ESM, UÇMS, Enerji Bir Sen, TUS, THS, Türk Enerji Sen katılımıyla toplantı yapılarak görüş alışverişinde bulunulmuştur.
Yapılan toplantıda, Sendikamız tarafından daha önce başlatılan süreçte yapılan görüşmelere ve bu görüşmeler sonucu TCDD tarafından da kabul gören ve talebe dönüşen istemlerimiz birlikte;
- Ek ödemeler konusunda daha önce 2008 yılında Bakanlar Kurulu tarafından kabul edilen ancak YPK tarafından revize edilerek düşürülen ek ödeme kayıpların giderilmesi ( ortalama %22),
- 1991 yılından beri hem demiryolcuların kendi aralarında hem de demiryolları ile diğer kurum çalışanları arasında ücret adaletsizliğinin yaşandığı bu nedenle demiryolcuların ücretlerinin diğer kurum çalışanlarıyla eşitlenmesi ve KİT’lerde çalışan personel arasında bir dengenin sağlanması gerektiği,
- Demiryolcuların en ağır çalışma koşullarında çalıştığı, ortalama 45 günlük bir süre içinde bir manevra personelinin, faal personelin kolunu, bacağını ve yaşamını yitirdiği,
- Unvanının başında memur sıfatı olmasına rağmen tuvalet temizleme görevinin sadece Tren Teşkil Memurlarına verildiğini bunun memuriyetle bağdaşmayan bir görev olduğu,
- Kuruma yeni alınan işçi statüsündeki Tren Teşkil memuru ve diğer unvanlardaki personelinin var olan iş barışını daha da bozacağı bir yanlışın bir başka yanlışla düzenlenemeyeceği, bu toplantıda bulunan kurum temsilcilerinin buna nasıl izin verdiği,
- Özellikle son ek ödeme ve YPK 6.maddesine istinaden 15 Aralık 2010 tarihinde ödenen farkların aralarında hayatı önem taşıyan başta faal personel olmak üzere 4000’e yakın personele ödenmemesi nedeniyle bu personelin iyice mağdur edildiği, sonuç olarak 25 Kasım ve 16 Aralık’ta olduğu gibi demiryolcuların raydan çıkma noktasına geldiği,
- YPK’nın kısa vadeli ve uzun vadeli 2 çalışma yapması gerektiği, kısa dönemde demiryolcuların ve mağduriyetlerini giderecek kararlar alması gerektiği, ek ödeme kararlarındaki DHMİ çalışanları hariç ifadesinin kaldırılması gerektiği, uzun vadede bütün sözleşmeli personel için bir standart oluşturulması gerektiği ifade edilmiştir.
Toplantıda bulunan kamu kesimi tarafları başta toplantıyı yöneten devlet Planlama Teşkilatı Müsteşar Yardımcısı olmak üzere Demiryolcuların taleplerine duyarlı yaklaşmışlardır.
Demiryolcuların mağduriyetlerinin kendileri tarafından değil kurum yönetiminin almış olduğu kararlar sonucu olduğunu belirtmişlerdir.
Ek ödemelerle ilgili DHMİ hariç ibaresinin kaldırılması konusuna ise olumlu bir yaklaşım olmamıştır.
Bu toplantı bir kararlaşma değil bir bilgi alış veriş toplantısı formatında yapılmış, toplantıdan sonra kamu kesimi kendisi arasında talepleri değerlendireceği ifade edilmiştir.