AKP hükümetinin Yüksek Hızlı Tren çalışmasını gerekçe göstererek tren seferlerine kapatıp ranta açmayı planladığı Haydarpaşa Garında son banliyö seferleri yapıldı.
AKP iktidarı 2004 yılından itibaren Haydarpaşa Gar ve Liman ile çevresindeki 1 milyon m2’lik kamusal ve kentsel ve tarihi sit alanı olan bölgeyi ticaret ve iş merkezine dönüştürmek istemektedir. Bu amaçla Haydarpaşa Gar’ı işlevsizleştirerek adımlar atılmış, önce hızlı tren çalışmaları gerekçesiyle anahat trenlerini iptal edilirken bugün de banliyö trenlerinin seferlerine son verilmiştir. kalacak” şeklinde gerekçelendirip halkı kandırmaktadır.
Keza gerek İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanı, gerekse Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı tarafından kamuoyuna yapılan açıklamalarda Haydarpaşa Gar’ın artık işlevini yitirdiği demiryolunun Haydarpaşa gara ihtiyacı olmadığı açıklanmıştır.
Bilindiği gibi TCDD tarafından Gebze Köseköy arasındaki Yüksek Hızlı Tren projesi çalışmalarını gerekçe göstererek 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren de Haydarpaşa Gar’a gelen ve giden tüm anahat trenlerinin seferlerini sonlandırılmıştı.
Bu tarihten itibaren gerek sendikamız gerekse de Sendikamızın da içinde bulunduğu Haydarpaşa Dayanışması Platformu tarafından pek çok eylem ve etkinlik hayata geçirilmiştir.
Hattın kapatılmasının ardından sendikamız tarafından yapılan açıklama ile ;yolun kapatılması nedeniyle özellikle Sakarya ve Kocaeli’nden İstanbul’a ve İstanbul’dan anılan kentlere trenle seyahat etmekte olan binlerce yolcu mağdur olacağı belirtilmiş, yol kapatma kararının mağduriyet yaşayacak olan binlerce yolcunun hiç mağduriyet yaşamayacağı veya en az mağduriyet yaşayacağı şekilde tekrar ele alınması ilgililerden talep edilirken diğer yandan da halkın demiryolu ile ulaşımdan yararlanma hakkının gaspı olan Köseköy-Gebze arasındaki demiryolunun trafiğe kapatmasıyla ilgili hukuksal mücadele verilmiştir.
100 yılı aşkın süredir trenlere ve halkımıza ev sahipliği yapan, UNESCO’nun Dünya Endüstriyel Mirası Listesinde bulunan Haydarpaşa ve Sirkeci Garlarının demiryolu taşımacılığı işlevinin devamının sağlanmasını, Haydarpaşa-Gebze ve Sirkeci-Halkalı hatlarının demiryolu taşımacılığına kapatılmaması için Prof.Dr. Zerrin Bayraktar öncülüğünde yürütülen ve içerisinde Sendikamız ve birlikte mücadele ettiği kurumlarla birlikte yapılan imza kampanyası ile toplanan 15.000 imzayı kapsayan dosya Sendikamız tarafından Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı önünde yapılan basın açıklamasının ardından Bakanlığa teslim edilmişti.
104 yıldan beri gar olarak hizmet veren ve İstanbul’un simgesi haline gelmiş olan dünya kültür mirasımız Haydarpaşa Garı ve Limanın endüstriyel işlevini devam ettirmesi ayrıca bu bölgede uygulanmak istenen yağma projelerinin hayata geçmemesi için Haydarpaşa Dayanışması Platformu üyeleri ve aileleri tarafından bugüne kadar her pazar 13:00-14:00 saatleri arası Haydarpaşa Gar Merdivenleri’nde 63 hafta nöbet tutulurken, her Perşembe 20;00 – 21;00 saatleri arasında 44 kez etkinlik düzenlendi.
Dün TCDD tarafından alınan kararla ardından dün de banliyö seferleri 24 ay boyunca durduruldu.
Son banliyö seferinin yapılacak olması nedeniyle kimi kurumlar ile birlikte pek çok İstanbullu Haydarpaşa Gar’a gelerek burada hattın kapatılmasını protesto etti. Seferlere ara verilmesini protesto eden yaklaşık bin kişi garın önünde toplanarak sloganlar attı ve şarkılar söyledi.
Sendikamız, birlikte mücadele ettiği örgütlerle beraber başta Haydarpaşa Gar olmak üzere tarihsel ve kültürel mirasımız ile doğanın oldubittilerle yağmalanmasına ulusal ve uluslararası sermaye gruplarının emrine sunulmasına karşı dün olduğu gibi bundan sonrada karşı durmaya, demokratik ve hukuki haklarımızı sonuna kadar kullanmaya devam edecektir.