Sendikamız ulaştırma alanında örgütlü olup ülkemizde başta yolcu taşımacılığı olmak üzere tüm taşımacılık modlarında emniyetli, hızlı ve konforlu bir ulaşımın yapılması hem sendikamızın hem de halkımızın tartışmasız öncelikli talebidir.
Ülkemiz demiryolları bir süredir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projeleriyle tanışmış ve kimi hatlarda YHT taşımacılığına geçilmiştir.
Siyasi iktidar tarafından diğer kimi alanlardaki projelerle birlikte YHT projelerinin siyasi şov aracı haline dönüştürüldüğüne geçmiş dönemlerde tanıklık ettik.
İktidar tarafından başlatılan YHT projelerinden 405 km hat uzunluğu olan Ankara-Sivas YHT hattı da bu projelerden biri olup 2008 yılında başlanan ve çeşitli defalar açılışının yapılacağı açıklanmasına rağmen aradan geçen 15 yılın sonunda ancak açılabilmektedir.
Oysaki tüm imkansızlıklara ve yetersizliklere rağmen Cumhuriyet döneminde 1936’da el gücü ile Sivas’a ulaşan demirağlar o zamanki şartlarda Sivas’tan sonra 330 km’lik Erzincan hattı 2 yılda tamamlanmıştır.
Diğer yandan ise 2009 yılından bugüne Ankara-İstanbul hattı bütünlüklü olarak bitirilememişken, Ankara-İzmir hattı aradan geçen uzun süreye rağmen halen çalışmaları devam etmektedir.
Bugün Ankara-Sivas YHT hattı açılarak bir yenisi daha eklenmiştir. 14 Mayıs’ta yapılacak olan Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimleri öncesi yine bir açılışla karşı karşıyayız.
24 Haziran 2018 Genel Seçimleri öncesi 12 Nisan 2018 tarihinde Ankara Şehir içi BAŞKENTRAY ve Ankara-Sincan YHT açılışı yapılmış, projede sinyalizasyon eksikliği olmasına rağmen uyarılarımız dikkate alınmamıştı. 13 Aralık 2018 tarihinde de Ankara-Konya seferini yapan YHT Marşandiz durağında çarpışma yapıp 3 personel ile 6 yurttaş hayatını kaybetmiş, 80 yurttaşımız da yaralanmıştı.
Ankara-Sivas YHT hattı tam bütünlüklü olarak bitirilmiş değildir. Ankara-Kırıkkale arasında 70 kilometrelik hat kesiminde sinyalizasyon bulunmamaktadır. Özellikle YHT hatlarında Avrupa Tren İşletim Sistemi ( ETCS ) emniyet açısından şarttır.
13 Aralık 2018 YHT kazasının ardından sinyalizasyon eksikliğine dair yapılan eleştiriler sonrasında dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanının “Sinyalizasyon şart değil” demesi hala hafızamızdadır.
Ankara Sivas YHT hattı tam ve bütünlüklü olarak bitirilmeden, sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan hattın açılmış olması büyük bir risktir. Tamamlanmamış projelerle açılış yapmanın felaketler getireceği ortadadır.
Sorumluları uyarmayı görev biliyor, hattın eksiklikleri giderilerek ve sinyalizasyon sistemi tamamlanarak açmaya çağırıyoruz.
Merkez Yürütme Kurulu