Bilindiği gibi, 25 Temmuz 2014 tarihinde Ankara-Pendik arası yüksek hızlı tren hattının açılışı yapılmış, Başbakanın da içinde olduğu set katener hattı arızası nedeniyle 25 dakika yolda kalmıştı. Bu arızaya ilişkin TCDD yönetimi çelişik açıklamalar yapmış, “sabotaj”, “tel koptu”, “elektrik kesildi” gibi açıklamalar basın yayın organlarında yer almıştı. Ancak açılıştan önce de test treninin de aynı noktada, aynı arızadan beklemiş olduğu açıklanmamıştı.
Hat işletmeye açıldıktan sonra da aynı yerde benzer nedenlerle arızalar olduğu kamuoyuna yansımış ancak gerçek nedeni bir türlü yetkililer tarafından açıklanarak kamuoyu bilgilendirilmemiştir.
En son 2 Ağustos 2014 tarihinde son seferi için Ankara’dan saat 19.00 da hareket eden yüksek hızlı tren yaklaşık 3 saat boyunca Köseköy’de bekletilmesi, İstanbul yönünden gelen trenin de aynı şekilde İzmit Garında bekletilmesi sorunun ne olduğu konusunda ciddi endişelere yol açmış ve bu konudaki sendikamız görüşlerini kamuoyu ile paylaşma ihtiyacı ortaya çıkmıştır.
Ankara-İstanbul arası yüksek hızlı tren hattı çalışmaları ile beraber Sendikamız BTS defalarca açıklama yapmış görüş, öneri ve çekincelerini kamuoyu ile paylaşmıştır.
En son 22 Temmuz 2014 tarihinde Pamukova kazasının yıldönümünde bir basın toplantısı ile 5 Temmuz 2014 tarihinde açılışı yapılacak olan YHT hattının bitmediğini, tamamlanmadığını, bu nedenle hem işletmecilik açısından hem de yapım çalışmaları açısından pek çok sakıncalar içerdiğini açıklamıştık.
Yaşanan arıza ve sıkıntıların nedenleri bu paylaştıklarımızı doğrulamaktadır.
Şöyle ki:
Yüksek hızlı trenlerin aynı noktada arızalanıp yolda kalmasının nedeni trafo patlamasıdır. Ancak trafo patlamasının sebebi TCDD yönetimince açıklandığı gibi şiddetli yağmur değildir. Bir an önce hattı açma, bitmemiş tamamlanmamış hattı açma ısrarı sonucu yetersiz güçteki trafo, sözleşme şartlarına uygun olmadığı halde kabul edilmiştir. Bu sistemin alel acele kabulünün yapılmış olması trafonun gücünün yetersiz olduğu halde kabul edilmesi aynı noktalarda yaşanan kazanın temel sebebidir. Bu eksiklik için itiraz eden çalışanlarımızda baskı altında olumsuzluklara göz yummaları istenmekte, kabul etmeyenler ise servis harici görevlendirilmektedir.
Keyfiyeti kamuoyu ile paylaşmayı bir borç biliriz.
MERKEZ YÖNETİM KURULU