ULAŞTIRMA HİZMET KOLUNDA YETKİLİ SENDİKA OLAN
ULAŞTIRMA ÇALIŞANLARI MEMUR SENDİKASININ (UÇMS )’nin 2016-2017 YILLARINA İLİŞKİN
3.DÖNEM TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİ, KOMİSYON RAPORU ve MUTABAKAT METNİNDE YER ALAN MADDELERE İLİŞKİN SENDİKAMIZIN RAPORU
Bilindiği gibi 1 Ağustos 2015 tarihinde başlanmış olan (hafta sonu olması nedeniyle 3 Ağustos tarihinde başlamıştır) 4,5 milyonu aşkın memur ve memur emeklisini ilgilendiren 2016-2017 yılı toplu sözleşme görüşmeleri 22 Ağustos tarihinde Hükümet ile yetkili Konfederasyonun mutabakatıyla sonuçlanmıştır.
Konfederasyonumuz KESK ve bağlı sendikalarla birlikte sendikamızda genel ve işkoluna ilişkin taleplerini çeşitli eylem ve etkinlikler ve basın yayın araçları ile çalışanlarla paylaşılmış, bu süreçte öncelikli olarak AKP hükümetinin seçim sonrası geçici bir hükümet olması nedeniyle toplu görüşmelerin ileri bir tarihe ertelenmesi talep edilmiş, ancak bu talebimize rağmen görüşmeler başlamıştı.
Toplu sözleşme görüşmeleri sürecinde daha önce yaşandığı gibi AKP hükümeti ile yetkili konfederasyon Memur Sen’in kapalı kapılar ardında pazarlık yaptığı, yüzbinlerce kamu emekçisinin üyesi olduğu Konfederasyonumuz KESK ile Kamu Sen’in taleplerinin dikkate alınmaksızın görüşmelerin tamamlandığı görüldü.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı tarafından 22 Ağustos 2015 tarihinde yapılan açıklama ile toplu görüşmelerde AKP hükümeti ile Memur sen’in mutabakata vardığı ve 2016 yılı için %6 + %5 ve 2017 yılı için %3+ %4 zamda anlaşma sağlandığı açıklandı.
Toplu sözleşmeleri sadece ücret pazarlığına indirgeyen anlayış nedeniyle diğer konularda pek fazla bir görüşmenin yaşanmadığı görüşmelerle ilgili olarak Memur Sen ve üyesi sendikalar tarafından bu toplu sözleşmenin tam bir başarı olduğu açıklamaları yapılmaya başlandı.
Sendikamız tarafından da toplu sözleşme masasında yaşananlar yakından takip edilmiştir.
İlgili kurumlardan gelen genel mutabakat metni ile işkollarına yönelik mutabakat metninin Sendikamıza ulaşmasının ardından metinler üzerinde incelemeler yapılmış ve söylendiği gibi bir başarının olmaması bir yana tam bir fiyasko olduğu ortaya çıkmıştır.
Öncelikle yetkili konfederasyon tarafından masaya oturulduğunda yaklaşık 750 madde talepte bulunulmuş, ancak bu maddelerin 250 civarı görüşülmek üzere teklif olarak masaya gelmiştir.
Pazarlık masasında ise bu maddelerin de büyük bir bölümü anlaşma sağlanamaması nedeniyle kenara konulmuş ve mutabakat metnine girmemiştir.
Bu arada belirtmek gerekir ki toplu görüşmeler de belirtilen süre içerisinde anlaşılamaması halinde hakem heyetine başvurularak sürecin sürdürülmesi imkanı bulunulmasına rağmen yetkili konfederasyon böylesi bir süreç işletilememiştir.
İşkolumuzda yetkili olan UÇMS tarafından da Memur Sen açıklamalarının paralelinde 2016-2017 toplu sözleşmesinin büyük bir başarı olduğu açıklanmıştır. Oysa aşağıda göreceğiniz üzere bu sözleşme tam bir satış sözleşmesidir.
Toplu sözleşme görüşmelerinde işyeri olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TCDD ve bağlı ortaklıkları ve DHMİ işyerleri kapsam içerisindedir. Mutabakat metninde kazanım olarak yer alan maddelerden biri koruyucu gıda yardımı olarak ortak madde, biri Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, iki tanesi DHMİ ile ilgili olup kalan maddelerde TCDD ile ilgilidir.
Ancak yetkili sendika olan UÇMS tarafından hiç sorun yokmuş gibi özellikle 52 Havalimanı işleten 10.000.(onbin) ‘e yakın çalışanı bulunan DHMİ için sadece 2 (iki) madde toplu sözleşme metninde yer alırken , Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı için 1 maddeyi mutabakat metnine koydurabilmiştir.
Bunlardan biri ARFF ve APRON memurlarına 50 tl (vergili) zam adı altında komik bir para ve ne denmek istendiği muğlak olan havacılık tazminatının yeniden düzenlenmesi…
Bu mutabakat metninde; ek ödemelerin emekliliğe yansıtılmasını, kadın çalışanların taleplerini, kreş ve bakım evi açılmasını, vergi diliminin adaletli olarak yeniden düzenlenmesini, esnek ve kuralsız çalışmayı, taşeron çalışmaya son verilmesini ve geçmiş dönem yaşanan kayıpların telafisine ilişkin hiç bir maddeyi göremeyeceksiniz.
Çünkü bu bir satış sözleşmesidir, bir tiyatrodur.
Sadece geçen toplu sözleşme döneminde verilen 3+3’lük zamla kıyaslandığında bu dönem daha iyi bir rakam olarak sunulan 6+5 ve 3+4’lük zam üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Bu kapsamda öncelikle geçen dönem yaşanan mağduriyetin giderilmesini istemek öncelikli taleplerden biri olması gerekirken bu konuda yetkili Konfederasyonun bir talebi olmamıştır.
Diğer yandan ise büyük bir kazanım gibi sunulan zam oranlarının aslında hiçte öyle olmadığı gerçeğidir. Şöyle ki;
Bilindiği üzere yıllık geliri 12 bin TL’ye kadar olan kısmından %15 oranında Gelir Vergisi alınırken, geliri 12 bin TL’den 29 bin TL’ye kadar olan kısmından %20, 29 bin TL’den 66 bin TL’ye kadar olan kısmından % 27 oranında gelir vergisi alınmaktadır. 2015 yılında kamu çalışanlarının bir bölümü 4. (Nisan) aydan, bir bölümü ise 6. (Haziran) aydan itibaren %20’lik vergi dilimi kapsamına girmeleri nedeniyle aylık %5 vergi kaybına uğramıştır. 2016 yılı için imzalanan mutabakata göre kamu çalışanlarının tamamı %15 vergi diliminden, %20’lik vergi dilimine girecek olup toplamda %11 olarak gösterilen zam, memurlara ve memur emeklilerine yaklaşık %6 olarak yansıyacaktır.
Konfederasyonumuz KESK ve Sendikamız BTS tarafından vergi diliminin adaletli olarak yeniden düzenlenmesini talep edilmiş, ancak, yetkili Konfederasyon ve hükümet bu konudaki taleplerimizi dikkate almayarak, memurların tıpkı 2015 yılındaki tekrar mağdur olmasına sebep olmuştur.
Sendikamızın 2016-2017 yılı TİS Taleplerini Okumak İçin Tıklayınız.
UÇMS’nin (web sitesinde yayınlanan) TİS Taleplerini Okumak İçin Tıklayınız.
TİS Komisyonunda kabul edilen TİS Taleplerini Okumak İçin Tıklayınız.
Tüm Mutabakat Metnini Okumak İçin Tıklayınız
İşkolumuza İlişkin Mutabakat Metnini Okumak İçin Tıklayınız
MADDE MADDE UÇMS’NİN 2016-2017 TİS SATIŞI
Aşağıda işkolumuzda yetkili sendika olan ve hükümetle masaya oturan UÇMS’nin;
$11. Hükümetle görüşülmek üzere Toplu İş Sözleşmesi masasına getirdiği maddeler
$12. Bu maddelerin Komisyonda görüşülmesi sonucu raporlaştırılarak pazarlık masasına getirilen maddeler
$13. Masada mutabık kalınan maddeler ve sendikamızın değerlendirmesi yer almaktadır.
Raporumuzun sayısal bilgileri aşağıda yer almaktadır.
UÇMS tarafından açıklanan talep sayısı :55
Komisyonda uzlaşılan madde sayısı :16
Komisyona dahi girmeyen madde sayısı :39
Komisyonda uzlaşılamayan madde sayısı :13
TİS masasında görüşülen madde :16
TİS masasında kabul edilen madde sayısı :12
Bu 12 maddeden;
Mutabakat metnine aynı şekilde giren madde sayısı : 4
Mutabakat metnine değiştirilerek giren madde sayısı : 8
İşkolumuzda geçen dönemde yetkili sendika olan UÇMS tarafından 2014-2015 yılı TİS görüşmelerinde; Koruyucu gıda yardımı, Ücretsiz seyahat hakkı, İlave ücret, Manevra tazminatı ve ARFF ve Apron memurlarının durumu olmak üzere toplamda 5 (beş) madde mutabakat metninde yer almıştı. Yani 2016-2017 dönemine ilişkin imza altına alınan mutabakat metninde yer alan 12 maddenin 5 tanesi geçen dönem sözleşmeye girmiş olan maddelerdir.
altına imza atılan mutabakat metninde alan maddelerden
Koruyucu gıda yardımı
Kabul edilen madde
Madde 1- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlarda zehirleyici, boğucu ve insan sağlığını tehdit eden ortamlarda bilfiil çalışan personele, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve bu hizmet kolunda yetkili sendikanın görüşleri dikkate alınarak kurum ve kuruluşlarca tespit edilen koruyucu gıda maddeleri, iş yerlerinde tüketilmesi kaydıyla gıda yardımı olarak verilir. Gıda yardımının cinsi, miktarı ve hangi görevleri yürütenlere verileceğine ilişkin usul ve esaslar ilgili kurum ve kuruluşlar ile bu hizmet kolunda yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir ve bir örneği belirlemeyi müteakip bir ay içinde Maliye Bakanlığına gönderilir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 1- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlarda zehirleyici, boğucu ve insan sağlığını tehdit eden ortamlarda bilfiil çalışan personele fiilen çalışılan her bir iş günü için iş yerlerinde tüketilmesi kaydıyla günlük 1/2 süt veya 500 gram yoğurt gıda yardımı olarak verilir. Yardımın ayni olarak verilmediği durumlarda personele süt miktarının piyasadaki değeri/kurum tarafından ödenen son tutar dikkate alınarak ödeme yapılır.
Bu yardımın hangi görevleri yürütenlere verileceği 21/01/2016 tarihine kadar ilgili kurum ve kuruluşlar ile yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir
Açıklama:Bu madde 2014-2015 yılı toplu sözleşmesinde de 1.madde olarak ve kazanılmış hak olarak aynı şekilde yer almaktadır. Bu maddenin her toplu sözleşme döneminde yeniden yeni bir hak gibi gösterilmektedir.
Gıda yardımının hangi işyerinde, hangi unvanda çalışan personele verileceği önem taşımaktadır. İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında belirlenen tehlike derecesi bu kapsamda önemlidir.
———————————————————————————————————-
TCDD’deki fazla mesai ücretinin artırımlı ödenmesi
Kabul edilen madde
Madde 10- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü personeline 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 30 uncu maddesi uyarınca fazla çalışma ücretinin ödenmesinde, yılı merkezi yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin üç katı esas alınır.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Fazla Mesai
Madde 2- Bu hizmet kolu kapsamında 7 gün 24 saat ve kesintisiz hizmet verilen havalimanları, yol kenarı denetim istasyonu ve liman başkanlıkları/müdürlükleri, tren gar ve istasyonları, depo yol ve hat bakım, atölye ve kumanda merkezleri gibi işyerlerinde görev yapan kamu görevlilerine hafta içi yaptırılan fazla mesai ücreti 5 kat, hafta sonu ve resmi tatilde yapılan fazla mesai ücreti 7 kat fazla ödenir.
Açıklama: UÇMS tarafından fazla mesailerle ilgili olarak komisyon raporuna giren maddede “hafta içi yaptırılan fazla mesai ücreti 5 kat, hafta sonu ve resmi tatilde yapılan fazla mesai ücreti 7 kat fazla ödenir.” talep edilmektedir.Ancak mutabakat metninde “fazla çalışma saat ücretinin üç katı esas alınır.” denilmektedir.
Personelin isteği dışında fazla mesai yaptırılması Anayasaya yasalara aykırıdır. Bizlerde Personelin isteği dışında fazla mesai yaptırılmasına sendika olarak karşı çıkmaktayız. Kurumla yaptığımız görüşmelerde personele fazla mesai yaptırılması yerine yeterli personelle işlerin yürütülmesinin esas alınmasına vurgu yapılmaktadır. Sendikamız tarafından çalışanların ve üyelerimizin mağduriyet yaşamaması için işyerlerine fazla çalışma istemediğine dair matbu dilekçeler ve dilekçeleri hazırlanarak hukuksal bulunulmaktadır.
———————————————————————————————————-
Gece Çalışma Tazminatı
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 3 -Hizmet kolu kapsamına giren işyerlerinde 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verilen işyerlerinde çalışan personele akşam 20.00 ila sabah 06.00 saatleri arasında yaptıkları fiili çalışmaya karşılık saat başı en yüksek devlet memuru aylığının %1′ i, kadar ek ücret ödenir. Bu şekilde ödeme yapılacak çalışma süresi ayda 56 saati geçemez.
Açıklama:Komisyon raporuna giren bu madde mutabakat metnine girmemiştir.
———————————————————————————————————-
İlave ücret
Kabul edilen madde
Madde 4- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünde kataner hattının geçtiği işyerlerinde çalışan personele her ay 35 TL tutarında ilave ücret ödenir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 4- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünde kataner hattının geçtiği işyerlerinde çalışan personele her ay 250 TL tutarında ilave ücret ödenir.
Açıklama:Mevcut durumda 25 TL ödeme yapılmaktadır.Komisyon raporunda yer alan maddede “personele her ay 250 TL tutarında ilave ücret ödenir.” denilmektedir. UÇMS’nin hükümetle anlaştığı tutar UÇMS’nin talebinin neredeyse 9’da 1’i kadardır.
———————————————————————————————————-
Ücretsiz seyahat hakkı
Kabul edilen madde
Madde 5- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü ve bağlı ortaklıklarında görevli kamu görevlilerinin kendisi ve eşi ile yirmi beş yaşından küçük çocukları için demiryollarında yılda 2 kez ücretsiz seyahat hakkı verilir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Aynı haliyle kabul edildi.
Açıklama:Permi hakkı çalışanların en doğal hakkıdır. Bu talep için sendikamızca bu hakkın yeniden kazanılması için talepte bulunulmuş ve mücadele edilmiştir. Diğer yandan bu talep geçen dönem ki toplu sözleşme metninde de 2.madde olarak yer almaktadır. Bizlerin kazanımı olan bu maddenin her toplu sözleşme döneminde yeniden yeni bir hak veriliyormuş gibi yapılması kandırmacadan başka bir şey değildir.
———————————————————————————————————-
TCDD ve belediye ortaklığı ile işletilen hatlardan ücretsiz yararlanma
Kabul edilen madde
Madde 6- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediye Ortaklığı ile işletilen banliyö ve metro hatlarından anılan Genel Müdürlüğün ilgili belediye sınırları dahilinde görev yapan personeli de Belediye çalışanları gibi yararlandırılır.
Komisyon raporunda yer alan madde;
TCDD ve Büyükşehir Belediye Ortaklığı ile çalıştırılan banliyö ve metro hatlarından TCDD Personeli de Belediye çalışanları gibi ücretsiz yararlandırılır.
Açıklama: Öncelikle TCDD hatlarında personel ücretsiz yararlanmaktadır. Burada yeni olan belediye ortaklığı ile işletilen hatlardan ücretsiz yararlanmadır.
UÇMS’nin talebinde TCDD personeli Belediye çalışanları ile eşleştirilmekte ve mevcut durumda Belediye çalışanı ücretsiz yararlandığı için TCDD çalışanlarının ücretsiz yararlanması talep edilmektedir. Talebin bu şekilde olması nedeniyle hükümet tarafı da yapılan anlaşma sonucu mutabakat metnine “ücretsiz yararlandırılır “denilmemiş, “Belediye çalışanları gibi yararlandırılır.” denilmektedir.
Bilindiği üzere İZBAN A.Ş. Kurumumuz TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ortak kuruluşu olarak işletilmektedir. İZBAN’A.Ş.’nın kullanmakta olduğu güzergâh aynı zamanda TCDD’ye ait gerek ana hat yolcu trenleri gerekse de yük trenlerince kullanılmaktadır.
Sendikamız tarafından İZBAN’ın faaliyete geçmesinin ardından pek çok defa kurum nezdinde girişimde bulunulmuştur. Diğer yandan İZBAN’da çalışan personelin ücretsiz seyahat hakkı dışında yaşadığı pek çok sorun bulunmaktadır. sendikamız tarafından bu sorunların çözümü amacıyla girişimde bulunulmuştur.
———————————————————————————————————-
Makinistlerin ek ödemesi
Kabul edilen madde
Madde 7- (1) T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında görev yapan makinistlerin, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı Cetvele göre yararlanmakta oldukları ek ödeme oranına 10 puan ilave edilir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
TCDD’de 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında görev yapan makinistlerin ek ödeme oranları % 82 olarak uygulanır.
Açıklama: Mevcut durumda makinistlerin ek ödeme oranı % 48 oranındadır. Ek ödemeye esas alınan tutar 371 TL olup, yetkili sendikanın talebi %82 üzerinden 633. TL olacakken, yetkili sendikanın mutabakatı sonucunda sadece 70 TL eklenerek 441 TL olmuştur.
———————————————————————————————————-
İlave Ücret
Kabul edilen madde
Madde 8 Marmaray Tüp tünelinde; fiilen çalışan makinistlere bakım ve onarım hizmetlerinde fiilen çalışan mühendis, teknisyen, teknik şef ve sürveyan unvanlı personele çalıştıkları her gün için 5 TL ilave ücret ödenir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 8 Marmaray Tüp tünelinde; fiilen çalışan makinistlere bakım ve onarım hizmetlerinde fiilen çalışan mühendis, teknisyen, teknik şef ve sürveyan unvanlı personele çalıştıkları her gün için 20 TL ilave ücret ödenir.
Açıklama:Komisyon raporunda 20 TL olan ilave ücret mutabakat metninde 5 TL olarak yer almıştır.
———————————————————————————————————-
İlave Ücret
Kabul edilen madde
Yüksek Hızlı Trenlerde görev yapan makinistlere her ay 70 TL tutarında ilave ücret ödenir.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 9 Yüksek Hızlı Trenlerde görev yapan makinistlere her ay ilave 100 TL verilir.
Açıklama: Komisyon raporuna 100 TL olarak giren tutar mutabakat metnine 7 TL olarak girmiştir.
———————————————————————————————————-
Kontrolörlerin Ücret Eşitliği
Kabul edilen madde
Madde 10- (1) TCDD’de görev yapan trafik kontrolörlerinin temel ücretleri tesisler kontrolörlerinin temel ücreti esas alınarak uygulanır.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 10- (1) TCDD’de görev yapan trafik kontrolörlerinin temel ücretleri tesisler kontrolörlerinin temel ücreti esas alınarak uygulanır.
Açıklama:Aynı şekilde geçti.
Kazanılan bu hak Trafik Kontrolleri açısından kısmen olumludur. Ancak emsal unvanlardaki çalışanların bu haktan yararlanmaması hakkaniyetli olmayıp aynı zamanda iş barışını bozmaktadır.
Aynı unvana sahip çalışanlar arasında ücret dengesizliği devam ettirilmiştir (Yük, Yolcu ve Hareket Kontrolörleri). Diğer yandan aynı birimde çalıştıkları üst unvanlarla aralarındaki ücret dengesizliği de artmıştır.(Gar Müdür Yardımcıları, Hareket Kontrolörü, Gar Şefleri, İstasyon Şefleri).
———————————————————————————————————-
Havacılık Tazminatı
Kabul edilen madde
Madde 11 DHMİ’de verilmekte olan havacılık tazminatı ekte yer alan cetvelde belirtilen oranlarda ödenir. Ek ödemeler mahsup edilmez.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde 11- (1) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 2 nci maddesi uyarınca ödenen havacılık tazminatının, 2010 yılında yapılan çalışmalar da dikkate alınmak suretiyle artırılması yönündeki çalışma 31/1/2016 tarihine kadar sonuçlandırılır ve izleyen ay başından itibaren yeni oranlar üzerinden ödenmeye başlanır. Bu ödemenin başladığı tarihten itibaren söz konusu personele, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesine göre ek ödeme yapılmaz ve bu kapsamda yapılması öngörülen ek ödeme aynı oranlar esas alınarak ilave havacılık tazminatı olarak ödenir.
Açıklama:Bu maddede ne dedikleri anlaşılmayan iki cümlelik bir öneri getirilmiştir. “Havacılık tazminatı 2010 yılındaki düzenleme dikkate alınarak 31/01/2016 tarihine kadar yeniden düzenlenir “ ve devamında “ bu dönem başladığında …ek ödeme yapılmaz, ve bu kapsamda ön görülen ek ödeme aynı oranlar esas alınarak ilave havacılık tazminatı olarak ödenir.” Bu cümleden ne anlamamız gerekir? İlk olarak havacılık tazminatında yeniden düzenleme yapılacak ama ne yapılacağını bilmiyoruz; İkinci olarak ortalama 300 lira olan ek ödemeler ödenmeyecek bunun yerine havacılık tazminatına eklenecek, böylece vergiye tabi olmayan 300 küsur liralık ek ödemeler havacılık tazminatına eklenerek vergiye mi tabi kılınacak. Böyle bir toplu sözleşme metni olabilir mi? Ne olacağı çalışanlar tarafından anlaşılmayan maddelerle toplu sözleşme masasına kurulur mu?
———————————————————————————————————-
SHGM Çalışanlarına Havacılık Tazminatı
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde-12 Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü çalışanları da havacılık tazminatından faydalandırılır.
Açıklama:Komisyon raporuna giren bu madde mutabakat metnine girmemiştir.
———————————————————————————————————-
DHMİ’de çalışan ARFF ve APRON Şeflerinin Ek Ödeme
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde-13 DHMİ’de çalışan ARFF ve APRON Şeflerinin ek ödeme oranı %123 olarak uygulanır.
Açıklama:Komisyon raporuna giren bu madde mutabakat metnine girmemiştir.
———————————————————————————————————-
ARFF ve APRON Memurları
Kabul edilen madde
ARFF ve APRON memurlarının temel ücretleri 50 TL artırımlı uygulanır.
Komisyon raporunda yer alan madde;
ARFF ve APRON Memurları
Madde-14 ARFF ve APRON memurlarının temel ücretleri, 21/10/2011 tarihli ve 3011/T-20 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararına ekli (EK-I)’de yer alan 3.Grup esas alınarak uygulanır.
Açıklama: havacılık tazminatında mağdur edilen, kariyer planlama, iş sağlığı ve güvenliği, havacılık tazminatında 3 grupta değerlendirilmesi vs. dahil bir çok sorunu bulunan bu iki mesleği 50 lira zamla görmezden gelmek ne sendikacılıkla ne adaletle ne vicdanla izah edilecek şeylerdir. Bu tam anlamıyla işveren ve iş veren sendikasının danışıklı dövüşü ile emekçilerin bir kez daha yok sayılmasıdır.
———————————————————————————————————-
Ek Ödeme
Komisyon raporunda yer alan madde;
Madde-15 Ulaştırma , Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bölge müdürlükleri yol kenarı denetim istasyonlarında görevli personelin ek ödemeleri 55 puan artırılarak ödenir. Bu personelin işe gidiş gelişlerinde servis hizmeti sağlanır.
Açıklama:Komisyon raporuna giren bu madde mutabakat metnine girmemiştir.
———————————————————————————————————-
Denetleme Memurları
Kabul edilen madde
Mülga Denicilik Müsteşarlığında denetleme memuru kadrolarında görev yapan personelden 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca memur kadrolarına atananların veri hazırlana ve kontrol işletmeni veya bilgisayar işletmeni kadrolarına atanmaları hususunda çalışma yapılacaktır.
Komisyon raporunda yer alan madde;
Denetleme Memuru
Madde-16 Mülga Denicilik Müsteşarlığında denetleme memuru kadrosunda görev yapan 655 sayılı KHK uyarınca memur kadrolarına atananlar, kadro imkanları ve ilgili mevzuat çerçevesinde Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni veya Bilgisayar İşletmeni kadrolarına atanırlar. Bu kapsamda denetleme memuru ve denetleme şefi iken memur ve şef kadrolarına atananlara ilgili mevzuatı uyarınca seyyar görev tazminatı ödenir.
Açıklama:Komisyon raporuna giren ve pazarlık masasında görüşülmesinin ardından mutabakat metnine giren bu madde “çalışma yapılacaktır” şeklinde sonlandırılmıştır. Bu çalışmanın ne zaman nasıl yapılacağı belirtilmemiştir.
———————————————————————————————————-
(2) sayılı liste
Hizmet Kolu Kapsamında Görüşülebileceği Konusunda Uzlaşılamayan Teklifler
Hizmet Kolu Çalışanlarına Yapılacak İndirimler
Madde-1 Bu hizmet koluna bağlı 657 ve 399 sayılı KHK’ye tabi görev yapan personel ile eş ve çocukları için trenin yolcu kapasitesinin %10’unu geçmemek kaydıyla bilet bedelleri %50 indirimli olarak uygulanır.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Şeflerin Ücret Skalası
Madde-2 İdari Şeflerin temel ücretleri 21/10/2011 tarihli ve 2011/T-20 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararına (EK-I)’de yer alan 1.Grup esas alınarak uygulanır.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Yemek Katkı Payı
Madde-3 Çalışanlara bütçeden ayrılan yemek katkı payı 2016 yılı için 5 Tl 2017 yılı için 6 TL olarak belirlenir. Söz konusu hizmetten yasal sınırlar dahilinde yararlanamayanların maaşlarına, aylık hesaplanarak nakdi olarak ödenir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Servis Hizmeti
Madde-4 Merkez teşkilatına verilen servis hizmetinden taşradaki personel de faydalanır.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Mahrumiyet Zammı
Madde-5 Eleman temininde güçlük çekilen yerlerde çalışan personele mahrumiyet zammı verilir. Buralarda hizmet vermenin bedeli olarak çalışanlara en yüksek devlet memuru aylığının %50 – %20 arasında ücret ödenir. Bu kapsama alınacak iller ve oranlarının belirlenmesinde DPB yetkilidir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Fiili Hizmet Zammı
Madde-6 Hizmet kolumuz 7 gün 24 saat esasına göre çalışanlara yıpranma tazminatı(fiili hizmet zammı) verilir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Koruma ve Güvenlik Görevlileri
Madde-7
a) Görevlerini ifa ederken rahatsızlanarak bu görevi yapamaz duruma gelen Koruma ve Güvenlik memurları TCDD’de gişe memuru, DHMİ’de hizmetli olarak atanmaktadır. Bu uygulamalar sona ermeli sağlık şartlarından rapor alan güvenlik görevlileri özlük ve mali haklarında herhangi bir kayba meydan vermeyecek bir pozisyona atanır.
b) Koruma ve Güvenlik memurluğu bedenen yapılan bir iş olması hasebiyle 50 yaşından sonra bu görevde bulunanlar kendi istekleri ile aynı işyerinde kalmak suretiyle özlük ve mali haklarında herhangi bir azalmaya meydan vermeyecek bir pozisyona atanır.
c) Koruma ve Güvenlik Görevlileri yaptıkları görev itibari ile silah taşımaktadır. Kamuda bulunan diğer silahlı kolluk güçleri gibi Koruma ve Güvenlik Görevlilerine de silah tazminatı ödenir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Şehit Unvanı
Madde-8 Görevi sırasında hayatını kaybeden hizmet kolumuz çalışanlarına şehit unvanı verilir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Denge Tazminatı
Madde-9 İşçilere her yıl Eylül ayında ödenmesine karar verilen 500 TL denge ödeneği hizmet kolumuzda personele de ödenir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
X Ray Cihazlarında Görev Yapan Personel
Madde-10 Havalimanları, TCDD Garları ve Genel Müdürlükler başta olmak üzere hizmet kolumuzda bulunan işyerlerimizde güvenliğin sağlanması amacıyla X Ray cihazı başında görev yapan, radyasyona maruz kalan Koruma ve Güvenlik Görevlilerine görev yaptıkları süre dikkate alınarak saat başı için 2 TL radyasyon tazminatı ödenir.
(Uzlaşılamayan Teklif)
A Tipi Havalimanlarında Sağlık Personeli
Madde-11 A Tipi Havalimanlarında acil vaka ve kaza-kırım olaylarında anında gerekli müdahaleyi yapmak amacıyla kadrolu sağlık personeli ve ATT (Acil Tıp Teknisyeni) ekipleri oluşturulmalıdır.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Görevde Yükselme
Madde-12 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesinde görevde yükselme sınavı açılmalıdır.
(Uzlaşılamayan Teklif)
Personel Unvanı ve Ücret Değişikliği
Madde-133 Sağlık Kurulu veya psikoteknik raporu sonucunda bulunduğu unvanda çalışamayacağı belirlenen, işyerinde kadro fazlası olan ile bulunduğu unvanı iptal edilen personel, hizmet süreleri ve eğitime ilişkin şartları taşımak kaydıyla denk bir unvana veya diplomasıyla ihraz edilen bir unvana atanır.
Bunlardan bulunduğu unvanın iptali neticesinde unvanı değişen personelin yeni atandığı unvandaki sözleşme temel ücreti eskisine göre düşük olması halinde yeni sözleşme temel ücreti ile eşitleninceye kadar eski sözleşme temel ücretinden ödemeye devam edilir.
(Uzlaşılamayan Teklif)