Sivas yönünden Kayseri yönüne gitmekte olan 52013 Güney ekspresinin, bugün (7 Ağustos 2021)saat 04/19 da Karaözü istasyonuna gelerek barınma yolu olan 2. yola alındığı, buluşma yaptığı Karaözü 3. yolda bulunan 22010 Doğu Ekspresinin (Sivas yönüne giden) sinyal açıldıktan sonra burayı terk ettiği, bu arada 63617 yük trenin Karaözü 172 sinyale gelmekte olduğu, Trafik Kontrolörü tarafından Karaözü’nde 22010 Doğu Ekspresinin boşalttığı yola 63617 treni alınmasının, buluşmadan sonra 52013 trene Sarıoğlan yönüne sinyal açılmasının planlandığı, ancak 52013 Güney Ekspresinin barınma yoluna girdikten sonra kırmızı sinyal ihlali yaparak ters makastan çıkarak kendine doğru gelmekte olan tren üzerine doğru gittiği, Trafik Kontrolörünün uyarısı ile 52013 trenin OS bölgesini terk etmeden tutulduğu, böylelikle FACİANIN SON ANDA ÖNLENDİĞİ, RAMAK kala olayının gerçekleştiği, ters makas çıkış olduğundan trenin geri dayandırılması durumunda dray edebileceği için Yaklaşma sinyaline gelen 63617 tren Sarıoğlan istasyonuna geri dayandırılarak 52013 trenin Sarıoğlan istasyonuna 05/40 getirildiği Kırmızı sinyal ihlali yapan personel’e Sarıoğlan da görev verilmeyip Sivas tan personel istendiği , Yedek personelin Sarıoğlan’a 07/50 geliyor ve trenin devamı sağlandığı öğrenilmiştir.
Öncelikle geçmiş oldun diliyor etkin bir soruşturmanın yapılmasını bekliyoruz. Olayda yaşanan trafik ihlalleri silsilesi kabul edilemezdir. Demiryollarında Güvenlik ve emniyetten taviz verilemez. Bu noktaya gelişimizle ilgili süreç konusunda sendikamız görüşleri açık ve net olarak defalarca ifade edilmiştir.