Kocaeli Seka Park mevkisinde saat 20.00 sularında iki yolcu treninin çarpışması sonucu 1’i ağır 32 yolcu yaralandı. Yaralıların İzmit Seka ve Kocaeli devlet hastanelerinde tedavi altına alındığı bildirildi.
Adapazarı-İstanbul seferini yapan 11621 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi’nin son vagonu saat 19.40’ta raydan çıkmasının ardından karşı yönden gelen İstanbul-Adapazarı seferini yapan 11620 sefer sayılı diğer Adapazarı Ekspresi de raydan çıkan vagona çarptı.
32 kişi yaralandığı kazada 1 yolcunun durumunun ağır olduğu belirtildi. Kazanın ardından trenler boşaltılırken, yolcuların otobüslerle İstanbul ve Adapazarı’na götürüldüğü ve yolu açmak amacıyla kaza yapan trenleri bölgeden çekme çalışmalarının devam etmektedir.
Genel Başkanımız Yunus AKIL ve Ankara Şube yönetiminden Veli KARAMAN ile Merkez Denetleme Kurulu üyemiz Abdurrahman Öztürk, İstanbul 1 nolu Şube Başkanımız Hasan Bektaş, İzmit Temsilcimiz İlker ÖNAL, Köseköy Temsilcimiz Sedat ÇELİK ve bölgedeki üyelerimiz kaza yerinde bulunmaktadırlar.
Sendikamız tarafından yapılan basın açıklaması aşağıdadır.
TCDD YÖNETİMİNİ ACİL ÖNLEMLER ALMAYA ÇAĞIRIYORUZ!
BASINA ve KAMUOYUNA
07.05.2010 tarihinde Kocaeli Saka Park mevkiinde saat 20.00 sularında Adapazarı-İstanbul severing yap an 11621 safer sail Adapazarı Ekspresi’nin son agony radon çıkarak karşı yönden gelen trenlerin kullandığı diğer yola girmiştir. Bu esnada karşı yönden gelen İstanbul-Adapazarı seferini yapan 11620 sefer sayılı diğer Adapazarı Ekspresi’nin bu vagona çarpması sonucu 36 yurttaşımız yaralanmıştır.
Öncelikle kazada yaralanan yurttaşlarımıza acil şifalar dileriz.
Yaşanan kazada tren personeli arkadaşlarımızın dikkatli ve sağduyulu davranmaları sonucu büyük bir felaket önlenmiştir.
Ülkemizde 1950’li yıllardan beri karayolu ağırlıklı ulaşım politikaları izlenmiş, bunun sonucunda da mevcut demiryollarımız ihmal edilmiştir.
Tüm dünyada yaşanmakta olan neo liberal politikalar dâhilinde ülkemizde de 1980’li yıllarla beraber özeleştirme ve kamunun tasfiyesi politikaları hayata geçirilmiş, 1990’lı yıllarda ise demiryollarımız özelleştirme, taşeronlaştırma, hizmet alımı vb. yollarla kamusal bir hizmet olmaktan hızla uzaklaştırılmaya başlanmıştır.
Dünya Bankası, AB ve IMF programları doğrultusunda hazırlanan raporların hayata geçirilmesi sonucu bugünkü noktaya gelinmiştir.
Demiryollarımızda son dönemde ard arda kazalar yaşanmaktadır. Yaşanan bu kazaların nedeni olarak mevcut 11 bin km.lik konvansiyonel demiryolu hattına uzun zamandan beri gerekli yatırımın yapılamayarak ihmal edilmesi, demiryolu altyapı ve üstyapısının yenilenip geliştirilememesi, hatların bakım ve yenileme çalışmalarının yeterince yapılmaması, personel sayısın hızla azalması vb. etmen sayılabilir.
Demiryollarımızın içinde bulunduğu bu durumun değişmemesi önümüzdeki dönemlerde de can ve mal kayıplarının yaşanacağı kazaların meydana gelmesini kaçınılmaz kılacaktır. AKP hükümetini ve TCDD yöneticilerini bir an evvel demiryollarına gereken yatırımları yapmaya ve başka kazaların yaşanmaması için bir kez daha acil önlemler almaya çağırıyoruz.
Dünyada demiryolu ulaşımının içinden geçtiği süreç nedeniyle 26–27 Nisan 2010 tarihlerinde İstanbul’da Avrupa Taşımacılık Çalışanları Federasyonu (ETF) tarafından Avrupa’nın birçok ülkesinden demiryolunda örgütlü sendikalar ile Sendikamızın katıldığı 2 günlük Demiryolu Seksiyon Toplantısı yapılmıştır. Toplantıda demiryollarının tüm dünyada içinde bulunduğu olumsuz durum değerlendirilirken, sendikalar olarak demiryollarında uygulanan yanlış politikalara karşı ortak eylem ve etkinlikler yapılması kararı alınmıştır.
Bilgilerinize saygı ile sunulur.07.05.2010
Yunus AKIL
Genel Başkan