Sendikamız Merkez Yönetim Kurulu adına Genel Başkanımız ve Genel Hukuk TİS ve İnsan Hakları Sekreterimiz tarafından 17 Temmuz Çarşamba günü DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal makamında ziyaret edildi.
Sendikamız 6.Olağan Genel Kurulunun ardından yeni yönetim olarak tanışmak ve aynı zamanda DHMİ İşletmesine bağlı işyerlerinde çalışan personele ait sorunları aktarmak üzere yapılan görüşmede aşağıda yer alan sorunlar aktarılarak çözüm bulunması talep edildi.
Yapılan görüşmede, Genel Müdür tarafından, aktarılan sorunların çözümlenmesi için gerekli çabanın gösterileceği ifade edildi.
DHMİ Genel Müdürüne Aktarılan İşyeri ve Personel Sorunları
Fazla Mesai
Bilindiği üzere 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin (KHK) “ Fazla Çalışma ve Diğer Ödemeler” başlıklı 30’ncu maddesinin (a) bendindeki hüküm gereğince Bütçe Kanununda belirlenen tutarları geçmemek üzere Kuruluşların Yönetim Kurulu kararları ile fazla çalışma ücreti ödenmektedir. Resmi Gazetede yayınlanan “2013 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu”nun K cetvelinde yer verilmemesi üzerine DHMİ tarafından yayınlanan yazı ile 01.01.2013 tarihinden itibaren personele fazla mesai ödemesinin yapılmayacağı bildirilmiş, 07.01.2013 tarihinde yayınlanan yazı ile de “ personele 01.01.2013 tarihinden itibaren fazla mesai tahsisi ve ödemesi yapılamayacaktır.” denilmiştir.
Ancak TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 29.05.2013 tarih ve 28661 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan kanun kapsamında fazla çalışmalar karşılığı ödeme yapılacağı ve 01.01.2013 tarihinden itibaren de fazla mesai yapan personele 15 Haziran maaşları ile ödeme yapılacağı yayınlanan bir yazı ile duyurulmuştur. Genel Müdürlüğünüz tarafından da fazla mesailerin ödenmesi amacıyla gerekli girişimlerin hızlandırılması önemli olacaktır.
Birçok hava limanında 3’lü nöbet sistemi ile çalışan personel ortalama aylık olarak 80 saate yakın fazla çalışmakta, 4’lü nöbet sistemine göre çalışan personel ise ortalama aylık olarak 30-36 saat aylık fazla çalışmaktadırlar. Bundan hareketle personele fazla mesai yaptırılmaması, iş koşullarından dolayı zorunlu olarak fazla mesai yaptırılması halinde de personel sayısının artırılarak vardiya saatlerinin düşürülerek böylelikle aylık çalışma saati olan 160 saatin aşılmamasının sağlanması.
Güvenlik Görevlilerinin Temel İşletme Kursuna Katılımının Sağlanması
Kurumda Güvenlik Görevlisi olarak çalışan personel, görevde yükselme için esas koşul olan “temel işletme kursu” na katılamadığından dolayı, görevde yükselme koşulu oluşmamaktadır. Bu durumun eşitlik ilkesine aykırı olmasının yanı sıra işyerinde huzursuzluğa da yol açtığı bilinmektedir. Bu durumun bir an önce değerlendirilerek, bu mağduriyetin giderilmesi yönünde çalışmanın yapılması.
Diğer bir mağduriyet ise, güvenlik görevlisi olan arkadaşların Rapordan dolayı yardımcı hizmetler sınıfına geçen arkadaşların da durumu değerlendirilerek, en kısa sürede memur olmaları için yükselme sınavı açılarak bu mağduriyetin giderilmesi.
Güvenlik Şefliği Yükselme Sınavı
Genel Müdürlüğünüz tarafından Güvenlik Şefliği yükselme sınavı açılacaktır. Bu sınavın açılması sendikamız tarafından da olumlu olarak görülmüştür. Açılacak bu sınava 105 kişinin katılacağı ve sınavda başarılı olan 35 personele bu unvan verilecektir. Açılacak olan bu yükselme sınavına katılım şartları dahilinde kurumun kriter ve liyakat şartlarına uygun davranacağından hareketle gereğinin yapılmasını.
Kamplara Başvuruların İptali
Genel Müdürlüğünüze bağlı Urla ve Karaburun kamplarına personelin müracaatları ilk başta kabul edilmesine rağmen daha sonra iptal edilmiştir. Personelin mağduriyetine neden olan bu durumun yeniden değerlendirilerek en azından bu yıl için bunun uygulanmaması
Eksik Bankamatik Makinalarının Giderilmesi;
Genel Müdürlüğünüze bağlı Başmüdürlük ve Müdürlüklerin bir kısmında personelin kullanacağı bankamatik makinası bulunmamaktadır. Öncelikle promosyon anlaşması yapılan banka ile görüşülerek ihtiyaç olan yerlere bunların konulması,
Kreş
Atatürk Havalimanında kreş yapılması için İstanbul Atatürk Havalimanı Başmüdürlüğü tarafından ödenek istenilmiş olup, istenen ödeneğin bir an önce verilerek, çalışanların mağduriyetlerinin giderilmesi, diğer çalışan sayısı fazla olan Havalimanlarında da çalışma başlatılarak çalışanların bu haklı ve meşru taleplerinin yerine getirilmesi,
Geçici Görevlendirmeler
Hava Liman ve Meydanlarına görevlendirilen personelin, 10 günden fazla görevlendirilmesinden dolayı, yatak ücretlerinin 10 gün olarak verilmektedir. Bu nedenle personel 10 günden sonra kendi bütçesinden karşılamaktadır. Konunun çözümü için Geçici Görevlendirilmelerde görev süresinin 10 günle sınırlandırılması veya yatak ücretlerinin kurumca karşılanması ya da ücretsiz kalacak yer ayarlanması uygun olacaktır.
Kurumumuzda kalitenin ve verimliliğin, arttırılması açısından Teknisyen olarak çalışan personellerin, ön lisans programlarını bitirdikten sonra, Tekniker Kadrosuna geçirilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması
İş Sağlığı ve Güvenliği
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Kanun yürürlüğe girmiş olup, kanunun uygulanması kapsamında çalışan sayısının 50’den fazla olduğu işyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu oluşturulmaktadır.
Bu kapsamda Sendikamız tarafından Müdürlüğünüze gönderilen 22.05.2013 tarih ve 2013-05-1020 sayılı yazı ile kurumunuz bazında belirlenen işyerlerinin ve bu işyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği kurullarının bir listesinin Sendikamıza gönderilmesi istenmişti.
Halen talebimizle ilgili Sendikamıza bir cevap gönderilmemiştir.
Personel Nöbet Sistemi(Adana)
Adana Havalimanı Başmüdürlüğü emrinde 34 ARFF personeli 24/48 nöbet sistemine göre çalışmaktadır. Diğer Havaalanlarında nöbetli çalışan personel 12/24 ve 12/48 nöbet sistemiyle çalışmaktadır. Adana Havalimanı Başmüdürlüğünde çalışan ARFF personeli sayısı dörtlü nöbet sistemi için yeterli olduğu halde halen 24/48 nöbet sisteminde çalışılmaktadır. ARFF personelinin nöbet sisteminin diğer Havalimanlarında çalışan personelin nöbet sisteminin 4’lü nöbet sistemine geçirilmesi,
Servis Sorunu(Hatay)
Hatay Havalimanının hizmete açılmasının ardından personel servisi kurumunuz aracı ile kendi personeliniz tarafından sağlanmakta olup, servis hizmeti sadece Antakya merkezde ikamet eden personele hizmet vermektedir. Hatay Havalimanı ile Antakya merkezin uzaklığı 26 km dir. Ancak Havalimanı personelinden 16 kişi İskenderun’da ikamet etmekte olup, servis hizmetinden yararlanamamaktadır. Havalimanı ile İskenderun arası 45 km dir. Bu sorunun giderilmesi amacıyla Havalimanı Müdürü ile yapılan görüşmelerde bir çözüm yolu bulunamamıştır. Bundan hareketle bu mağduriyetin giderilmesi için gereğinin yapılması.
Yemek Sorunu(Muğla-Dalaman)
Dalaman Havalimanı Başmüdürlüğünde çalışanları için çıkartılan öğle yemeği Ramazan ayında yemek yiyecek personel sayısının 50’yi bulmaması nedeniyle hizmet kesilmiş ve yemekhane kapatılmıştır. Yönetmeliğe göre “24 saat faaliyet gösteren kuruluşlarda çalışma saatlerine göre üç öğün yemek verilir” denilmektedir. Yine benzer çalışanlar arasında oruç tutanlara iftar saatinde yemek çıkarılmamaktadır.
DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürlüğü yetkilileri personelin ihtiyacına göre bir düzenleme yapması gerekmektedir.
Personel sayısına bakılmaksızın çalışan personelden yemek yiyecek olanların, Ramazan ayı içerisinde oruç tutan personelin iftar saatinde yemek ihtiyacının giderilmesi yönünde gerekli girişimde bulunulması,