Sendikamızın üyesi olduğu Uluslararası Taşımacılık Çalışanları Federasyonu ITF’nin yöneticileri ile biraraya geldik.
Sendikamızı temsilen Genel Sekreterimiz İsmail ÖZDEMİR’in katıldığı toplantıda ITF’yi temsilen ITF Demiryolları Seksiyonu Küresel İcra Kurulu Başkan Yardımcısı aynı zamanda Arjantin Fraternidad Sendikası Başkanı JULİO LA yer aldı.
Sendikamızı temsilen Genel Sekreterimiz İsmail ÖZDEMİR ile Sendikamız İstanbul 1 Nolu Şube Başkanı Vedat AKBAYER, Şube yöneticileri ve ITF Türkiye Koordinotörü Erhan KAPLAN’ın olduğu heyetin katıldığı toplantıda ITF’yi temsilen ITF Demiryolları Seksiyonu Küresel İcra Kurulu Başkan Yardımcısı aynı zamanda Arjantin Fraternidad Sendikası Başkanı JULİO LA yer aldı.
24 Ekim 2022 tarihinde İstanbul’da gerçekleşen toplantıda Julio La, Latin Amerika demiryolları hakkında bilgilendirme yaparken, ülkemizle kimi benzerlikler taşıyan Arjantin demiryollarının içinde bulunduğu durum hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Julio La,Arjantin demiryolları hakkında yaptığı bilgilendirmede; Arjantin demiryollarında da Dünya Bankasının özelleştirme uygulamalarının hayata geçirildiği,
Bu kapsamda;
- 22 kamu kuruluşunun özelleştirildiği,
- 47 bin Km. hat uzunluğu ve 120 bin çalışan varken 1990 lı yıllardan sonra yapılan özelleştirilme ile çalışan sayısı 26 bine düşürüldüğü,
- Çalışma saatlerinin günlük 8 saatten 12 saate çıkarıldığı,
- 6 kargo, 10 yolcu, 3 Liman şirketi oluşturulduğu,
- 47 bin Km. olan hat kesminde 1995 yılı itibariyle 28 bin Km. de tren işletmeciliği yapıldığını ve yolcu trenlerin çalıştırılmadığı,
- Özelleştirme çalışmaları yapılan 1990 lı yıllarda kamuoyunda demiryollarının zarar ettiği, demiryollarının özelleştirilmesi gerektiği propagandası ile algı oluşturduğu, şimdilerde ise bu yanlış uygulamaların görüldüğü, bu durumdan çıkmak için demiryollarının yeniden devletleştirmesi çalışmalarının başlatıldığı belirtildi.
Toplantıda Genel Sekreterimiz İsmail ÖZDEMİR tarafından ülkemiz demiryolları hakkında bilgilendirme yapılarak yeniden yapılandırma adı altında hayata geçirilen uygulamalar aktarılırken, bu süreçte sendikamızın aldığı tutum ve çalışmalar hakkında bilgilendirme yapılırken, demiryollarındaki özelleştirme uygulamalarının Dünya Bankasının planı olduğu, bunun toplumlara bir fayda sağlamayacağını, yurttaşların hizmetlere erişmekte zorluk çektiği ve dolayısıyla toplumsal yoksullaşmaya neden olduğu belirtildi.
Toplantı sonucunda; uluslararası dayanışmasının önemli olduğu, kamuya ait değerlerin başta demiryolları olmak üzere mücadelenin sürdürülmesinde karşılıklı mutabık kalırken, uluslararası emek gücünün birlikte örgütlü davranmaya, sermayenin daha fazla kâr hırsına karşı yarattığı tahribatı aşmak için kamusal hizmeti esas alan devletçi ekonomik modele geçilmesi, çalışma saatlerini düşürerek ilave istihdam yaratılması gerektiği dile getirildi.