13 Mart 2009 tarihinde Ankara- Eskişehir arasında sefere konulan Hızlı Trenle ilgili sendikamız 11 Mart 2009 tarihinde basın toplantısı düzenleyerek bu konudaki kaygılarını basın ve kamuoyu ile paylaşmıştı.
Hızlı Tren yolunun yerel seçimlere yönelik olarak aceleye getirilerek eksikliklere rağmen açılışının yapılacağını belirtmiş ve kaygılarımızın giderilmesi için;
- Hızlı Trenin sefere konulma kararı seferler başlamadan Başbakan tarafından bir kez daha gözden geçirilmelidir.
- Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD yönetimi yapılan çalışmaları ve bunların sonuçlarını kamuoyu ile paylaşmalıdır.
- TCDD ‘ye aylık 30.000 TL’ye mal olan ve bazıları yıllardır bu projede çalışan bilim adamları görevlendirmiştir. Bu bilim adamları hızlı tren konusundaki deneyimlerini, inşaat süresince ve işletmeye alınma aşamasına gelinmiş olan bu dönemde proje ile ilgili hangi konularda çalıştıklarını elde ettikleri bulguları (raporlarını) trenin işletmecilik yönünden her hangi bir risk taşımadığına ilişkin ön görülerini, tren yola çıkmadan kamuoyu ile paylaşmalıdırlar.
- Hızlı treni sertifika ettiği iddia edilen TÜV-SÜD Firmasının tüm raporları, ve sertifikasyona ilişkin Firmanın verdiği belge de Ulaştırma Bakanlığı’nca yine tren yola çıkmadan kamuoyu ile paylaşılmalıdır.
- Esenkent-Hasanbey arasında altyapı kontrol hizmetlerini yürüten Mescioğlu firması trene ilk yolcular bindirilmeden bu bölümde inşaatın tamamlandığı ve para karşılığı yolcu taşımacılığına başlanacağına göre işlerin kesin kabul aşamasına geldiğine ilişkin raporlarını ve kamuoyu ile paylaşılan 250 Km/saat hızla bu kesimde işletme güvenliği sağlanarak tren işletmeciliği yapılabileceğine ilişkin güvenceyi kamuoyu karşısına çıkarak vermelidir.
- Ve yine ilk yolcu hızlı trene binmeden önce ülkemizin saygın kuruluşlarından ve inşaatı üstlenen konsorsiyumun ortaklarından biri olan ALARKO Holding sözleşmeye uygun olarak bütün işlerin tamamlandığı, işletme güvenliği sağlanarak bu kesimde 250 Km/saat hızla yolcu taşımacılığına başlanabileceği ve vatandaşlarımızın gönül huzuru ile bu treni tercih edebileceklerine ilişkin güvenceyi kamuoyu karşısına çıkarak vermelidir.
Taleplerinde bulunmuştuk.
Sayın Başbakan 13 Mart 2009 tarihinde Hızlı Trenin sefere konulması sırasında basın mensuplarının “bazı sendikaların hızlı trenle ilgili güvenlik endişelerinin olduğunun” sorulması üzerine sendikamızı hedef alan açıklamalarda bulunmuştu.
Sendika olarak haklı olduğumuzu biliyorduk. Ancak bunun bu kadar kısa sürede ortaya çıkacağını düşünememiştik.
Hızlı trenin işletmeye alınmasının üzerinden 11 gün geçmeden yolda yer yer deformasyonların oluştuğu, deformasyonları giderecek yol tamirat makinelerinin olmadığı ve bu nedenle hız sınırlamalarının (tekayudat) olduğu ekteki kurum yazısından anlaşılmaktadır.
“Hattın yeni açılmış olması sebebiyle dinamik tren kuvvetlerine karşı hattın ne gibi tepkiler vereceği henüz bilinmemektedir.” Diyerek Hızlı Trenle ilgili gerçekliği itiraf eden ilgilileri ve yetkilileri bir kez daha uyarıyor, bu yanlıştan bir an önce dönmeyi ve hızlı tren seferlerini durdurmalarını talep ediyoruz.